آرشیو دی ماه 1400

راهكار هاي افزايش سلامتي

آیا قهوه برای پوست مفید است؟

۱۷ بازديد




یک تقویت‌کننده صبحگاهی رایج برای بسیاری از افراد، قهوه برای شادابی بدن و ذهن شما شناخته شده است. چیزی که مردم نمی دانند این است که برای پوست نیز معجزه می کند. قهوه یک لایه بردار عالی است و به تحریک جریان خون کمک می کند که آکنه و حتی سلولیت و ترک های پوستی را کاهش می دهد. مزایای مهم پک صورت قهوه این است که آنتی اکسیدان های غنی آن سلول های مرده را می کشد و ناخالصی ها را از بین می برد و پوست را صاف تر و درخشان تر می کند.   

در این پست قصد داریم بهترین دستور العمل های خانگی برای ماسک ها و بسته های قهوه برای مشکلات پوستی مختلف را به اشتراک بگذاریم. آنها را بخوانید و ببینید کدام یک برای شما بهتر است. 


طرز تهیه و استفاده از این پک صورت قهوه و شیر :

  • پودر قهوه و شیر خام را در یک کاسه مخلوط کنید. 
  • بسته صورت را روی صورت و گردن تمیز خود بمالید.
  • پس از 10 تا 15 دقیقه گذاشتن روی صورت، آن را با آب سرد بشویید.

این کار را می توان دو بار در هفته انجام داد. 

پک صورت قهوه برای سفید کردن پوست

ویتامین C موجود در زردچوبه تیرگی پوست را از بین می برد و لکه های تیره را روشن می کند در حالی که آلفا هیدروکسی اسیدها (AHA) موجود در ماست آکنه را کاهش داده و پوست را تغذیه می کند. 

شما نیاز خواهید داشت:

  • پودر قهوه - 1 قاشق غذاخوری
  • زردچوبه - 1 قاشق غذاخوری
  • ماست - 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه و استفاده از این پک صورت قهوه برای رعایت انصاف :

  • پودر قهوه، زردچوبه و ماست را با هم مخلوط کنید.
  • خوب هم بزنید تا گلوله نشود.
  • آن را روی صورت و گردن تمیز خود بمالید (حرکت رو به پایین).
  • بگذارید 20 دقیقه بماند تا خشک شود.
  • آن را با آب معمولی بشویید.

این کار را می توان دو بار در هفته انجام داد.

پک قهوه برای جوش صورت

دارچین از آنجایی که دارای خواص ضد باکتریایی و ضد میکروبی است، برای افرادی که پوست مستعد آکنه دارند فرستاده شده است. روغن نارگیل به از بین بردن ناخالصی ها کمک می کند و قهوه سلول های مرده پوست را که باعث آکنه می شوند، از بین می برد. 

شما نیاز خواهید داشت:

  • پودر قهوه - 1 قاشق غذاخوری
  • روغن نارگیل - 1/2 قاشق غذاخوری
  • پودر دارچین - 1/4 قاشق چایخوری

طرز تهیه و استفاده از این ماسک صورت :

  • پودر قهوه، پودر دارچین و روغن نارگیل را با هم مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به دست آید.
  • آن را روی صورت تمیز خود بمالید.
  • بعد از 20 دقیقه آن را با آب معمولی بشویید.
  • برای نرم شدن پوست از مرطوب کننده استفاده کنید.

این کار را می توان یک بار در هفته انجام داد.

ماسک صورت قهوه برای سفت کردن پوست

جدا از فواید مختلف ماسک صورت قهوه، قهوه دارای خواص ضد پیری است که به سفت شدن پوست کمک می کند. این باعث می شود پوست شما نیز جوان تر به نظر برسد. 

شما نیاز خواهید داشت:

  • پودر قهوه - 1 قاشق غذاخوری
  • عسل - 1 قاشق غذاخوری
  • ماست - 1 قاشق غذاخوری


لینک مطلب : yun.ir/3vr9re

8 روشی که قهوه برای شما و پوست شما مضر است

۹ بازديد





متخصصان بر این باورند که کافئین بیش از حد می تواند تأثیری ماندگار و مضر بر بدن و پوست شما داشته باشد. در اینجا نگاهی به ۷ دلیل برای مضر بودن قهوه برای پوست و بدن شما به دلیل کافئین موجود در نوشیدنی می اندازیم.

  • این یک واقعیت علمی شناخته شده است که کافئین باعث کم آبی بدن می شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، منجر به تجمع سمی در بدن می شود که بر پوست شما تأثیر می گذارد. کارشناسان هشدار می‌دهند که نوشیدن بیش از حد قهوه می‌تواند باعث چروک شدن زودرس پوست و شل شدن پوست با گذشت زمان شود.

  • اگر نوشیدنی مورد علاقه شما لاته یا کاپوچینو است، لبنیات نیز می تواند روی پوست شما تأثیر بگذارد. شیر و لبنیات مانع از تولید سبوم در بدن شده و سلول های مرده پوست را به هم می چسباند که برای پوست شما مضر است.

  • اگر اخیراً پوست شما علائم مشکل زا نشان داده است، می توانید به عنوان یک آزمایش حذف لبنیات را از رژیم غذایی خود حذف کنید و ببینید آیا مشکل ادامه دارد یا از بین می رود.

  • اگر برای تا دیر وقت بیدار ماندن و کار کردن در ساعات طولانی به کافئین متکی هستید، ممکن است بخواهید مصرف خود را کاهش دهید. همانطور که کافئین باعث می شود بدن شما احساس هوشیاری کند، اما در عین حال منجر به افزایش پاسخ استرس نیز می شود. کورتیزول، یکی از هورمون های استرس ، ممکن است مقدار چربی ترشح شده توسط غدد چربی را افزایش دهد و شما را مستعد جوش زدن کند.

  • قند هضم شده به طور دائم از طریق فرآیندی به نام گلیکاسیون به کلاژن پوست شما می چسبد . بنابراین اگر در فنجان لاته یا کاپوچینوی خود شکر میل می کنید، می تواند دلیلی باشد که پوست شما علائم پیری، آکنه یا روزاسه را نشان می دهد.

  • متخصصان همچنین هشدار می دهند که مصرف بیش از چهار یا پنج فنجان نوشیدنی پر از کافئین می تواند باعث میگرن و عصبانیت شود. برای محدود کردن اثرات منفی کافئین، بین هر قهوه یا چایی که می نوشید، یک لیوان آب بنوشید و زودتر متوجه می شوید که کمتر از آن می نوشید. یا به سادگی آن را با یک نوشیدنی گیاهی جایگزین کنید.

  • اگر برای مدت طولانی معتاد به قهوه بوده اید، از دست دادن قهوه در ساعات معمول می تواند باعث تحریک پذیری شود . هنگامی که قلاب شدید، سردرد می تواند به عنوان یک علامت کناره گیری رخ دهد که بر روز و بهره وری شما تأثیر می گذارد.

  • اگر چیزی غیر از قهوه سیاه می نوشید، به احتمال زیاد کالری بیشتری مصرف می کنید که می دانید. این می تواند دلیل افزایش وزن شما باشد. افزایش وزن اشکالی ندارد اما باید توجه داشت که مصرف قهوه ممکن است منجر به آن شود. فنجان لوکس لاته شما به تنهایی حاوی بیش از 500 کالری است. آن را 2 تا 3 بار در روز ضرب کنید و تقریباً در حال مصرف هستید. 1500 کالری بدون در نظر گرفتن هیچ وعده غذایی.


لینک مطلب : http://gg.gg/xl3iy

درمان هاي خانگي براي خارش پوست

۱۰ بازديد

 

اين احساس را مي‌دانيد: نقطه‌اي روي بازو، پا يا پشت شما وجود دارد كه فقط خارش مي‌كند و براي يك خراش عميق و رضايت‌بخش التماس مي‌كند. اما مي‌دانيد كه تسليم شدن در برابر اين ميل تنها منجر به مشكلات بيشتر مي‌شود. مطمئناً، خاراندن باعث تسكين سريع شما مي شود، اما همچنين پوست شما را قرمز، تحريك مي كند و خارش باز مي گردد.

خوشبختانه، راه‌هايي وجود دارد كه مي‌توانيد اين تحريكات خارش‌دار را با درمان‌هاي خانگي تسكين دهيد، بدون نياز به نسخه. متخصص پوست ، به ما توضيح مي دهد كه چه چيزي ممكن است باعث خارش پوست شما شود و چگونه مي توانيد آن را درمان كنيد.

علل خارش پوست

يكي از دلايل مهم خارش پوست، تغيير آب و هوا است، به ويژه زماني كه به زمستان مي رويم و هواي گرم و مرطوب تابستان راه را براي هواي خنك تر و خشك تري باز مي كند.

او مي‌گويد با توجه به هواي خشك‌تر، پوست‌تان در حال خشك شدن است، اغلب اين ما هستيم كه آن را كمي بدتر مي‌كنيم. دكتر خترپال مي گويد: «وقتي در زمستان گرماي خانه را روشن مي كنيد، رطوبت بيشتري از پوست شما خارج مي شود. "پوست خشك با تغيير فصل شعله ور مي شود."

در حالي كه آب و هوا اغلب مقصر خشكي پوست است، او اضافه مي كند كه لزوما هميشه مقصر اين موضوع نيست. او مي‌گويد: « اگزما مي‌تواند يك علت شايع باشد، زماني كه لكه‌هاي پوست قرمز و پوسته‌دار در جلوي آرنج، پشت زانو يا حتي دست‌هايتان ايجاد مي‌شود.

يكي ديگر از دلايل خشكي و خارش پوست نيز مي تواند صابون شما باشد. دكتر خترپال خاطرنشان مي‌كند: «همه صابون‌ها يكسان ساخته نمي‌شوند، و برخي از آن‌ها داراي اجزاي ضدباكتري يا عطرهايي هستند كه مي‌توانند پوست شما را تحريك كرده و آن را حتي بيشتر خشك كنند».

آيا درمان‌هاي خانگي واقعاً مؤثر هستند؟

خبر خوب اين است كه گزينه هاي زيادي براي تسكين خشكي پوست وجود دارد كه نيازي به مراجعه به پزشك يا تجويز ندارد. اين لزوماً به اين معني نيست كه آنها براي شما كار خواهند كرد، اما همه آنها ارزش يك بار رفتن را دارند.

از يك مرطوب كننده استفاده كنيد

دكتر خترپال مي گويد، استفاده از يك مرطوب كننده در شب هنگام خواب در طول زمستان يك راه عالي براي بازگشت رطوبت به پوست شما است.

زير دوش خنك شويد

شما ممكن است از طرفداران پر و پا قرص دوش هاي طولاني و گرم باشيد، به خصوص زماني كه هوا سرد است، اما دكتر خترپال توصيه مي كند كه اين تجربه را كمي ملايم تر كنيد. او مي‌گويد: «همانطور كه گرماي خانه شما مي‌تواند رطوبت را از پوست شما خارج كند، گرماي يك دوش بسيار داغ نيز مي‌تواند همين كار را انجام دهد. سعي كنيد دوش خود را روي سطح ولرم تنظيم كنيد.

مرطوب كننده

در حالي كه استفاده از مرطوب كننده ممكن است بديهي به نظر برسد، هنوز چند ترفند وجود دارد كه بايد در نظر داشته باشيد. ابتدا حتماً بلافاصله بعد از حمام استفاده كنيد. «بعد از دوش ولرم خشك كنيد و در عرض سه تا پنج دقيقه رطوبت را بماليد. دكتر خترپال مي‌گويد كه اين به حبس آب در پوست شما كمك مي‌كند.

او مي افزايد، همچنين مهم است كه از چه نوع مرطوب كننده اي استفاده مي كنيد. به دنبال مرطوب كننده هايي با موادي مانند سراميد باشيد. يك ماده بدون نسخه كه اغلب براي درمان اگزما به بازار عرضه مي شود، به گفته او به بازيابي موانع پوستي و حبس آن آب در پوست شما كمك مي كند.

بلغور جو دوسر كلوئيدي

نه، ما در مورد غذاي اصلي صبحانه صحبت نمي كنيم. ما در مورد ماده ديگري صحبت مي كنيم كه مي توانيد در مرطوب كننده ها پيدا كنيد. اين ماده، مواد مغذي ، ويتامين ها و پروتئين ها را براي اثر تسكين دهنده به پوست شما مي رساند. فقط مراقب مرطوب‌كننده‌هايي باشيد كه حاوي رنگ‌ها يا عطرها هستند، زيرا مي‌توانند پوست شما را تحريك كنند.

پرس سرد

پرس سرد – مانند يك دستمال سرد و مرطوب يا يك كيسه يخ پيچيده شده در حوله – مي تواند با كاهش خارش به رفع لك هاي اگزما يا خشكي پوست كمك كند. دكتر خترپال توضيح مي دهد: «سرما اعصاب شما را پرت مي كند. "اين به جلوگيري از چرخه خاراندن و التهاب بيشتر پوست شما كمك مي كند."

هيدروكورتيزون

  هيدروكورتيزون بدون نسخه مي تواند كمك كننده باشد، اما محدوديت هايي وجود دارد. پمادهاي موضعي كه مي توانيد دريافت كنيد هيدروكورتيزون 1٪ است. اين شروع خوبي است، به خصوص براي لكه هاي روي صورت و گردن، اما معمولا براي تمام نواحي بدن به اندازه كافي قوي نيست. در بيشتر موارد، شما به يك استروئيد قوي نياز داريد.

آنتي هيستامين ها

آنتي هيستامين هاي بدون نسخه مانند Benadryl®، Zyrtec® و Claritin® مي توانند كمك كنند، اما، مانند هيدروكورتيزون بدون نسخه، فقط تا حدي. دكتر خترپال مي‌گويد: «اين داروها كه عموماً با آلرژي‌هاي فصلي همراه هستند، مي‌توانند به كاهش خارش مرتبط با اگزما كمك كنند.» اما برخي از آنها اثر آرام بخشي دارند و بايد به عنوان بخشي از درمان تركيبي استفاده شوند. شما همچنان به درمان هاي ديگري مانند مرطوب كننده يا مرطوب كننده نياز داريد زيرا اين داروها به تنهايي مشكل شما را حل نمي كنند.

از چه داروهايي بايد اجتناب كنيد؟

برخي از راه حل هاي كه ممكن است وجود دارد به نظر مي رسد مانند يك ايده خوب است اما بايد به نفع هر يك از راه حل هاي ذكر شده در بالا اجتناب شود.

مرطوب كننده با رايحه

همانطور كه دكتر خترپال اشاره كرد، عطرها و رنگ هاي موجود در مرطوب كننده ها بيشتر از تسكين لكه هاي خشك و خارش دار مي توانند باعث تحريك برخي افراد شوند.

آلوئه ورا

در حالي كه آلوئه ورا مي تواند براي آفتاب سوختگي تسكين دهنده باشد، براي پوست هاي خشك و خارش دار نبايد به آن اعتماد كنيد. دكتر خترپال مي‌گويد: «معمولاً داراي عطر و مواد نگهدارنده براي ماندگاري طولاني‌تر است كه مي‌تواند باعث دردسر بيشتر شود. و داده هاي علمي زيادي وجود ندارد كه نشان دهد واقعا به خارش پوست كمك مي كند. اين بيشتر براي تسكين موقت آفتاب سوختگي است.

سركه سيب

دكتر خترپال مي گويد در حالي كه ممكن است با سركه سيب به عنوان يك درمان خانگي بالقوه در جستجوهاي اينترنتي مواجه شويد، اما بايد از آن اجتناب كنيد. سركه اسيدي است و در واقع مي تواند شرايط را بسيار بدتر كند

چه زماني خارش پوست به يك مشكل جدي تبديل مي شود؟

با اين حال، خارش پوست شما در چه نقطه اي نشانه چيز جدي تري است ؟

  • خارش عمومي : اگر خارش شما در سرتاسر - نه فقط در نقاط خاص - احساس مي شود و بدون در نظر گرفتن فصل يا ساعت روز هميشه احساس مي شود.
  • خارش طولاني مدت : اگر بيش از چهار هفته از اين درمان‌هاي خانگي استفاده مي‌كنيد و هنوز تسكين نمي‌يابد.
  • بثورات قابل مشاهده : اگر بثورات شما قرمز و پوسته پوسته است، بيشتر از پوست خشك است.
  • خونريزي و درد : اگر پوست شما ترك خورده و خونريزي دارد و باعث درد كافي براي بيدار شدن در طول شب مي شود.

 

لينك مطلب : yun.ir/8887c2